Zadanie 2. Opis obrazka :-)

Ćwiczymy ustne zadania maturalne!

Dzisiaj w programie: zadanie 2. Opis obrazka.

Zaczęliśmy od obejrzenia egzaminu matury ustnej w wykonaniu Małgorzaty Warmińskiej (OUP) lub Piotra Steinbricha (Pearson).

W trakcie oglądania klipów uczniowie ocenili egzaminowanych wykorzystując kartę oceny indywidualnej:

Tym razem skupiliśmy się na zadaniu drugim, gdzie egzaminowany ma opisać zdjęcie i odpowiedzieć na trzy pytania.

Następnie pokazałem uczniom zdjęcie, które ostatnio jest bardzo popularne w mediach społecznościowych i poprosiłem uczniów o wcielenie się w rolę ekspertów CKE i dopisanie do zdjęcia takich pytań, jakie najczęściej towarzyszą obrazkom na arkuszach matur ustnych.

Pamiętajmy, że nie są to dowolne typy pytań…

Pytanie 1. zawsze dotyczy bezpośrednio sytuacji na zdjęciu, np. “Why do you think people are smiling?

Uczniowie muszą mieć świadomość, że odpowiedź na takie pytanie powinna być głębsza niż tylko, np. “I can see they are smiling” 

Pytanie 2. zawsze powinno dotyczyć tematyki zdjęcia w szerszym ujęciu, najlepiej w odniesieniu do własnych preferencji ucznia. Na przykład: What are the your favourite ways of spending your time off?”

Pytanie 3. musi wymagać od ucznia odpowiedzi na nie w czasie przeszłym i odnosić się do doświadczeń ucznia lub innych osób z przeszłości, np: “Tell about a sport event in which you, or someone that you know took part?”

A oto zdjęcie, którego użyłem, oczywiście Wy możecie użyć innego, choć dobrze byłoby, gdyby było ono choć trochę kontrowersyjne. Wtedy pytania zadane przez uczniów są zdecydowanie ciekawsze.

Po przećwiczeniu odpowiedzi na pytania w parach uczniowie oceniają siebie nawzajem korzystając z karty oceny zamieszczonej powyżej.

Na koniec pokazujemy oryginalne zdjęcie z Insta i pokazujemy artykuł, na przykład z Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/news/article-5495203/Man-takes-selfie-girlfriend-snogging-man.html

Możemy tez wykorzystać sam artykuł jako ćwiczenie czytania, lub materiał do dalszej dyskusji. Tutaj znajdziesz czytankę z lukami. Pamiętaj, żeby omówić z uczniami lokacje z tego artykułu. https://drive.google.com/open?id=1b1TxfVKPcNXwEvh0zTARdQAX8lffKYG_

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5495203/Man-takes-selfie-girlfriend-snogging-man.html

Powodzenia!

Share

Public Speaking Competition

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy uczniów szkół ponadgimnazjalnych (16-20 lat) do uczestnictwa w International Public Speaking Competition - kolejnej edycji międzynarodowego konkursu krasomówczego organizowanego przez English Speaking Union.

Bardzo prosimy o informację, czy Wasz ośrodek będzie w bieżącym roku szkolnym uczestniczył w konkursie. Oczekujemy deklaracji uczestnictwa ośrodka do końca roku 2017 i prosimy o podanie w niej numeru telefonu osoby do kontaktu.

Uprzejmie prosimy o zgłoszenie uczniów do uczestnictwa w finale konkursu do 2 marca 2018, przesyłając wypełnioną kartę zgłoszenia (w załączeniu) e-mailem zwrotnym (na adres: justyna.j.adamska@gmail.com ).

Załączamy tegoroczny Handbook ze wszystkimi informacjami dot. organizacji i przebiegu konkursu. Tematem polskich eliminacji i polskiego finału 2018 jest The best way to predict the future is to invent it. Jest to również temat finału w Londynie. Uczestnicy przygotowują 5-minutowe przemówienia, związane z podanym tematem, ale ustalają tytuł własnego wystąpienia.

Ogólnopolski finał odbędzie się w sobotę, 17 marca 2018, w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli, ul. Jagiellońska 9, w Bydgoszczy.

Liczba zgłoszeń finalistów zależy od liczby uczestniczących ośrodków, stąd nasza prośba o pilną deklarację.

Zwycięzca polskiego finału weźmie udział w finale międzynarodowym, który odbędzie się w dniach 14-18 maja 2018 w Londynie.

Serdecznie zachęcamy do udziału. :-)

Z serdecznymi pozdrowieniami,
Share