Metodyczne webinaria MM Publications Polska


Webinaryjne czwartki z MM

Marcin Stanowski – ekspert metodyczny MM Publications Polska dla szkół ponadpodstawowych Psycholog i trener, nauczyciel od 18 lat, doradca i metodyk.

Zapraszam Państwa na cykl bezpłatnych webinariów, w których odczarowuję trudności Nowej Podstawy Programowej dla szkół ponadpodstawowych, zachęcam do wypróbowania nowych technik i materiałów i dzielę się swoim doświadczeniem z pracy z dziećmi i młodzieżą. Do zobaczenia w mediach społecznościowych, a także na konferencjach i innych wydarzeniach dla anglistów.  Zapraszam też na www.superteachers.pl , gdzie dzielę się swoimi pomysłami na skuteczne nauczanie.

31/01/2019 – Wartości w podstawie programowej – podstawa wartości!

Zapisz się: https://mmpublications.clickmeeting.pl/wartosci-w-podstawie-programowej-podstawa-wartosci/register

Czy ideały upadły? Trudno jest być nauczycielem, gdy tak wiele naszych ideałów nie jest ideałami naszych uczniów. Podstawa Programowa wskazuje, że wszystkie zajęcia, również lekcje języków obcych, mają być miejscem wielopłaszczyznowego rozwoju uczniów, budowania postaw i wychowywania. Jak się z tym czujesz? Czy wiesz, że zdrowe wartości Twoich uczniów, to Twoi najlepsi sprzymierzeńcy? Co możesz zrobić, jeśli nie jesteś wychowawcą? Jak może pomóc Ci Twój podręcznik? Jak uczyć angielskiego i jednocześnie rozbudzać świadomość wartości. Zapraszam na webinarium o wartościach na angielskim. Marcin Stanowski

14/02/2019 – Nowa Podstawa Programowa – czego od nas wymaga? Czego my musimy wymagać od uczniów?

Zapisz się: https://mmpublications.clickmeeting.pl/wymagania_podstawy/register

Od 1 września 2019 uczymy na dwa fronty. Stary już znamy. Ale nowy? Jakie są najważniejsze zmiany w nauczaniu angielskiego według nowych/ starych reguł? Czy naprawdę, aż tak dużo się zmienia? A jeśli tak, to co? Na te wszystkie pytania odpowiem w czwartek  …. . Zaproponuję też takie ćwiczenia i zasoby, które najlepiej wpisują się w nowe nauczanie. A jak z godzinami? Przedstawię Wam także siatki godzin od września 2019. Zapraszam! Marcin Stanowski

28/02/2019 – Nowa Podstawa Programowa – Warunki realizacji, czyli jak uczyć?

Zapisz się:  https://mmpublications.clickmeeting.pl/npp_jak_uczyc/register

Wiesz, jaka jest największa zmiana w NPP? Warunki realizacji podstawy programowej, które kiedyś były jedynie zaleceniami, są teraz kryteriami niezbędnymi! Na naszym kolejnym czwartkowym webinarium przedstawię Wam checklistę nauczania według nowym reguł. Na co może zwrócić uwagę Wasz dyrektor lub wizytator? Sprawdźmy, jak uczymy, a jak powinniśmy według NPP.                     Zapraszam! Marcin Stanowski

14/03/2019  – Nowa Podstawa Programowa – co to znaczy, że ma być wyższy poziom?

Zapisz się: https://mmpublications.clickmeeting.pl/npp_wyzszy_poziom/register 

Pewnie, już zauważyłaś, że w NPP są znacznie bardziej dokładnie sprecyzowane wymogi zaawansowania poziomu sprawności językowych uczniów na danym etapie nauki. Oczywiście ESOKJ jest tu stosowany dość umownie, jednak nie da się ukryć, że powinniśmy wymagać więcej i doprowadzić uczniów do zakładanych poziomów. Przy takiej, a nie innej siatce godzin. Ale jak?

Zaproponuję kilka ułatwień, jak sprawić, aby i my i nasi uczniowie byli bardziej efektywni w swojej pracy. Zapraszam! Marcin Stanowski

28/03/2019  –  Nowa Podstawa Programowa – Te same obszary leksykalne – szersza perspektywa

Czy/ jak kształtuję  postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur?

Zapisz się: https://mmpublications.clickmeeting.pl/npp_szeroka_perspektywa/register

Jedna ze zmian w NPP dotyczy wymaganego zakresu tematycznego. Co uległo zmianie i jak te zmiany uwzględnić w planowaniu naszych zajęć. Co rozszerzyć i jak? Treści kulturowe zyskały na znaczeniu w NPP. Jak wprowadzać elementy polskiej kultury na lekcji angielskiego i po co? Jak ukazywać kontekst kulturowy języka?

11/04/2019 –  Nowa Podstawa Programowa – Po co nam autonomia ucznia?

Zapisz się: https://mmpublications.clickmeeting.pl/autonomia_ucznia/register

NPP kładzie nacisk na elementy strategii uczenia się, strategii komunikacyjnych. NPP zachęca  ucznia do samooceny, a nauczyciela do udzielania informacji zwrotnej. Co to jest feedback, a co to feedfore? Dlaczego, mamy zachęcać uczniów do bycia autonomicznymi? Czy to zagrożenie, czy zbawienie?

25/04/2019 – Nowa Podstawa Programowa – ile języka angielskiego na języku angielskim i materiały autentyczne!

Zapisz się: https://mmpublications.clickmeeting.pl/npp_materialy_autentyczne/register

Używanie materiałów autentycznych na zajęciach języka to teraz warunek niezbędny dla naszego nauczania. Tak samo jak, to, że język angielski powinien być językiem komunikacji na lekcji.

Jak temu sprostać?

09/05/2019 – Nowa Podstawa Programowa – Proszę Pana, a po co mi to? Czyli o użyteczności języka angielskiego.

Zapisz się: https://mmpublications.clickmeeting.pl/npp_uzyteznosc_angielskiego/register

Uczeń powinien mieć poczucie celowości uczenia się. Czy Twoi uczniowie wiedzą do czego im się przyda angielski? Jak odpowiadać na pytania uczniów „Po co mi to?”? Jak nie dopuszczać do takich pytań!

Share

Listy do redakcji w walce z fake news.

Do niedawna nie lubiłem listów formalnych. Listy do redakcji nudziły mnie i wydawały się jakieś takie sztuczne. Ale tak było przed erą “fake news”. Jeszcze 5 lat temu nie mówiło się tyle o manipulacji mediów i przekłamaniach polityków. Niby nie wiele czasu minęło…

Od mniej więcej pięciu lat jednak nie tylko uwielbiam listy do redakcji, ale i zachęcam uczniów do pisania ich poza lekcją w sytuacjach, w których czują się poruszeni kłamstwem i niesprawiedliwością tego świata. \

Ostatnio rozdział  11 zainspirował mnie, żeby otworzyć mój podręcznik szerzej i zachęcić moich uczniów do myślenia krytycznego i reagowania na fałszywe wiadomości. Na początku poprowadziłem  lekcję w oparciu o sekcję z podręcznika.

Pioneer Plus Intermediate Module 11

Przy okazji odkryłem, że oprogramowanie Pioneer Plus na tablicę interaktywną kryje w sobie o wiele więcej niż podręcznik. Poniżej przykład dodatkowej planszy do tematu “Pisanie listu do redakcji” nieobecnej w tradycyjnej wersji podręcznika.


Pioneer Plus Intermediate Module 11 – Interactive Whiteboard Material

Z wielu nieprawdziwych artykułów omówionych na www.snopes.com lub www.buzfeed.com wybrałem ten dotyczący Polski. Oczywiście nie sugerowałem uczniom, że artykuł może być fałszywy.  To miała  być kolejna lekcja w okolicach Bożego Narodzenia. Jedyne co zroblem jako wstęp do lekcji to napisałem na tablicy wielkimi literami:

                              DUI

i zapytałem czy znają ten skrót. Kilka osób wiedziało, że jest to:

Driving under influence 

Tylko spójrzcie:

https://www.buzzfeed.com/alanwhite/how-a-fake-story-ruined-three-peoples-lives

Następnie przeanalizowaliśmy historię pod kątem fałszywych wiadomości posługując się takim oto plakatem. Wypisaliśmy w jaki sposób elementy wspomnianego artykułu pasują do plakatu.

Znalezione obrazy dla zapytania spot fake news poster
https://www.ifla.org/publications/node/11174

Zastanawialiśmy się także, jak publikacja takiego  fałszywego artykułu mogła wpłynąć na życie opisanych tam osób. Dołałem jeszcze oliwy do ognia pokazując uczniom oficjalną notę dyplomatyczną wysłaną z MSZ w sprawie tego artykułu. List ten może być traktowany jako model wypowiedzi  i jest źródłem ciekawych zwrotów do wykorzystania w swoim liście.

Dear Mr Dacre,

I am writing to you in regards to a recent article by Ellie Buchdahl entitled “Can you be DUI in a sleigh? Santa and his assistant come to grief after crashing into a wall during drunken sled ride through town” published by “the Daily Mail” on 23rd December.

It has been drawn to my attention that the article has been written with blatant disrespect for basic rules of journalism such as accuracy and factual reporting standards. The author of the article claims that the accident in Ustrzyki Dolne happened as a result of Santa and his assistant being under the influence of alcohol and that both actors are now facing drink driving charges. However, according to the police in Ustrzyki Dolne no such charges have been placed against the couple as both of them were sober during the accident. Furthermore, the police press officer Dorota Glazowska has denied that she was interviewed by “the Daily Mail” while her fake quotation was included in the text by Ellie Buchdahl. Similarly, Zdzisław Mołodyński allegedly quoted by you in the article claims that he has not been approached by your staff.

Moreover, the Embassy has received a complaint from Zdzisław Mołodyński that the photographs taken by him during the accident were published by “the Daily Mail” without his consent or even a request for his consent.

Bearing in mind the above, I would like to request the explanation how such distortion of facts could have happened while writing the article. Moreover, I expect that you remove the article from your website as well as that you publish an apology for the deceitful content written by Ellie Buchdahl.

Yours sincerely,

Dariusz Łaska

Chargé d’Affaires a.i.  źródło: 
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2528401/Bad-Santa-pie-eyed-assistant-fall-sleigh-drunken-ride-high-street.html,

Po przeanalizowaniu wszystkich materiałów wspólnie doszliśmy do wniosku, że na takie publikacje powinniśmy reagować, co więcej sformułowaliśmy  prawdopodobne zadanie maturalne:

Jesteś oburzona/ ny publikacją z Dialy Mail, w której opisano nieprawdziwą historię i bezprawnie posłużono się zdjęciami.                         Napisz  list do redakcji, w którym:
* wyrazisz swoje oburzenie wobec szkalowania dobrego imienia postaci 
* zaprotestujesz przeciwko  wykorzystaniu zdjęć bez  pozowolenia 
* opiszesz, jak publikacja wpłynęła na życie postaci z artykułu
* domagasz się sprostowania artykułu

I co teraz? Czekam na odpowiedzi uczniów. Jak tylko sprawdzę, to się podzielę 🙂 

Tak naprawdę to mam ochotę pokazać uczniom sprostowanie, które przygotowało Daily Mail w odpowiedzi na deszcz listów  do ich redakcji. Takie sprostowanie, jak zobaczycie poniżej, otwiera drogę do kolejnych wspaniałych listów do redakcji, no bo co to za sprostowanie :-):

In an article published on the 23rd of December 2013 headlined ‘Can you be DUI in a sleigh? Santa and his assistant come to grief after crashing into a wall during drunken sled rise through town’, we reported that a Father Christmas and his helper in Poland were facing drink driving charges. The article also included quotes from Zdzislaw Molodynski. We have since been informed that the Father Christmas and his helper did not face any charges and that Mr Molodynski refutes the quotes that were attributed to him. We are happy to clarify these points.  źródło: https://www.dailymail.co.uk/home/article-2559017/Clarifications-corrections.html

Share

Things I wish were taught at school!

 Konkurs krasomówczy w języku angielskim 6 czerwca “Things I wish were taught at school”

Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego w Polsce IATEFL Poland zaprasza na  V  mazowiecką edycję Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego  „Public Speaking Contest”

Temat konkursu: “Things I wish were taught at school.”

Cele konkursu:

    • popularyzowanie form wypowiedzi publicznej ze szczególną dbałością o poprawną dykcję, artykulację, intonację i modulację głosu oraz komunikację
    • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych poglądów
  • przygotowanie do udziału w życiu publicznym.

Przedmiot konkursu:

Wygłoszenie skierowanego do rówieśników własnego tekstu w języku angielskim – na temat ”Things I wish were taught at school.”

Zapisz uczniów: http://bit.ly/PublicSpeaking2019Warsaw
Pobierz Regulamin z formularzem zgłoszenia

Eliminacje regionu „Warszawa” 6 czerwca (godzina podana zostanie później)  w XIX Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Warszawy 04-014 Warszawa, ul. Zbaraska 1 więcej informacji na stronie https://iatefl.org.pl/en/czytnik-newsow-iatefl/konkurs-krasomowczy-public-speaking-contest-2019.html zapisy z kartami zgłoszeń i zgodami rodziców uczniów: proszę przesłać na adres jperkowska-whiley@iatefl.org.pl Można również skorzystać z formularza poniżej:

Zapisz uczniów: http://bit.ly/PublicSpeaking2019Warsaw

Share