Unboxing of Pioneer Plus Elementary

#pioneerplusunboxing #mmPublicationsPoland #PioneerPLUS

Have you ever watched any unboxing video? – I have. I do! Milion times! Whenever I am planning on buying a new device I first try out the equipement in my mind with the help of crafty youtubers who bravely devoted their time to record the video and describe the gimmick!

Before I lay my hands on the keypad, screen, a lesson plan, a didactic tool I always read a lot and check all the options. I doubt if I am the only one because I know at least 100 people following in my footsteps.

I have not yet seen any unboxing video of any EFL couresbook. Well, that’s me. Here I am. I decided to test for you couple of MM Publications  titles to show what’s hot and what still needs some development.

Here you will find an intro to the #pioneerplusunboxing project.

And this time its the first ever unboxing of… PIONEERPLUS Elementary!


Share

Dziękuję Wam za dobry początek!

Minął pierwszy miesiąc mojej współpracy z MM Publications Poland. To też już drugi miesiąc pracy z #PioneerPLUS.
I taka mi refleksja przyszła, że to niesamowicie miłe po 18 latach pracy w #ELT czuć dreszczyk emocji, gdy przegląda się zupełnie nowy podręcznik i planuje ekscytujące lekcje w oparciu o zupełnie nowy materiał.
Ale jeszcze fajniejsze jest odkrywać, że inni mają tak samo. że doceniają podręczniki i chcą więcej.

Przez cały październik nie było dnia, żeby ktoś nie zagadał o Pioneer czy #TheEnglishHub. A to, że fajny podręcznik, a to że potrzebne testy, a to kiedy będą jakieś warsztaty. To jest miłe, bo czujesz się potrzebny :-).

Zawsze dawało mi dużo radości dzielenie się z Innymi wiedzą i znaleziskami z książek, czy z sieci. Planuję teraz kolejne edycje webinarów #YuMMyTeachingIdeas (kolejne z nich już 8 listopada o 19) i cieszę się, że w końcu mogę wykorzystać, w największym chyba jak dotąd stopniu, wszystko czego się nauczyłem na anglistyce, psychologii, szkole trenerów i od wszystkich super ludzi z Budapesztu, Torunia, Astany, Dżakarty,Warszawy, Brighton czy Tirany.

Mam nadzieję, że i w kolejnych miesiącach spotkamy się na webinarach, ale i na www.instagram.com/mmpublicationspoland/, a także naszym kanale na YT: www.youtube.com/channel/UCtwkpGjXkaDrm_lnUW0P9eQ/

Również na Quizlecie znajdziecie wkrótce zestawy, dzięki którym uczniowie łatwiej ogarną słownictwo z poszczególnych podręczników i rozdziałów: https://quizlet.com/MMPublicationsPoland

I dlaczego to wszystko? Bo tak mnie natchnęło, że za chwilę Thanksgiving! I mam za co dziękować

Share

Personality adjectives z bitmoji – „Hand in my pocket!”

Myślałem, że mnie nie dorwie wirus. A jednak. Robię ja sobie z uczniami, proszę Was, kawałek o #personalityadjectives z #PioneerPLUS pre-intermediate i coś mnie pod kusiło, żeby zrobić #followup z piosenką.

Pioneer Plus Pre-intermediate

No jak przymiotniki osobowości, to nikt inny jak Alanis Morisette z “Hand in my pocket”.

Ale, żeby pokazać, że nie jestem taki stary, że tylko Alanis, no to mój wybór padł na Imagine Dragons. I co zrobiliśmy? Przez pół lekcji, jako #warmup przed słuchaniem analizowaliśmy co autor miał na myśli i dopasowywaliśmy #bitmoji do fragmentów tekstu. Co na to autorzy z #MMpublications ??

Śmiechuuuu było co nie miara.
A tutaj wspomniany klip Imagine Dragons. Moim zdaniem jeszcze lepszy wykon niż oryginalny: 

www.youtube.com/watch?v=Rf601umqHcI

Share

Distract them from other distractions…

Last IATEFL Poland Conference in Wrocław inspired me in so many ways. One of the most fascinating talks I attended was Chaz Pugliese’s  on motivation. Obviously, I rushed to buy his book and now I’m devouring its pages in search for the ideas and solutions, and reflect on the scheme that Chaz suggests for motivation. That is GPS.

Creating motivation 

GPS stands for Groups, Priming and Surprise.

I have always been a great believer in power of group dynamics as a motivator in the classroom. I very often use elements of surprise and my students benefit  greatly from this strategy, however I have not given much thought to Priming. Chaz explained that as a way of moving students into the mode of learning a language, yet he insisted that it is not a part of language warm-up activities.

It’s rather a way to establish propper rapport and work on students’ ability to focus. 

I have suddenly realised, that to some extent, the activities I do with my students serve the same purpose.

One of them is a “Fly”, which is an idea from one of “How to learn efficiently” courses that I participated in a long time  ago. The aim of activity is to help students focus an in a way distract them from other distractions. This mental reset I use at the beginning of the  lesson, but also as a “brain break” during the lesson. This is the way it goes:

  • Ask students to get up.
  • Ask students to imagine a square in front of their eyes.
  • Ask them to imagine that the square is divided into nine squares. (With more advanced students you can quite them through the process of creating the little squares: “Draw 2 lines going vertically from the top to the bottom of the square, dividing it into three columns. Next, draw 2 horizontal lines from left today  right, dividing the square further into 9 little squares.)
  • Ask students to imagine a fly sitting in the middle square.
  • Students’ task is to keep focused on the fly wherever it wanders around the imagined chart.
Fly goes up, fly goes down…

A teacher calls out “fly goes up”, “fly goes down”, “fly goes right”, “fly goes left” on random. Students are to imagine where the fly moves and follow it until it goes beyond the chart. Then they are supposed to shout “The fly is out!”

The goal is for students  to practise staying focused. The task may be used at the beginning of  the lesson or as a “brain break” in the middle of  the lesson. I use it  between the class tasks whenever I feel that my students attention or motivation is getting weaker. Another task of this kind that I am going to present you soon is “Ship, sheet, shop”.

Tell me if “the fly” works for you:-)

Share

„Jak rozmawiać o Sprawiedliwych? Reprezentacje w kulturze, znaczenie w edukacji”

W dn. 25-27 października Muzeum POLIN przy wsparciu ambasady USA organizuje międzynarodową konferencję dla nauczycieli, edukatorów, osób pracujących z młodzieżą, pt.: „Jak rozmawiać o Sprawiedliwych? Reprezentacje w kulturze, znaczenie w edukacji”. Konferencja poświęcona jest nauczaniu o pomocy Żydom podczas II wojny światowej. Na program składają się wykłady, dyskusje i warsztaty.Sesje będą prowadzone zarówno przez badaczy Zagłady, jak i nauczycieli oraz edukatorów zajmujących się tą tematyką. Program konferencji >> [PDF do pobrania].

Ambasador Georgette Mosbacher zabierze głos podczas otwarcia konferencji. Wśród zaproszonych ekspertów znajdą się dr Stephen D. Smith – dyrektor USC Shoah Foundation oraz przewodniczący UNESCO ds. edukacji o ludobójstwie; Stanlee Stahl – wiceprezes Żydowskiej Fundacji na rzecz Sprawiedliwych, dr Piotr Forecki – wykładowca w Zakładzie Kultury Politycznej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, dr Agnieszka Haska – naukowczyni z Centrum Badań nad Zagładą Żydów IFiS Polskiej Akademii Nauk.

Podczas konferencji zostanie przyznana nagroda im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” – przedsięwzięcie realizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszenie Dzieci Holokaustu.

Uczestnicy będą mieli możliwość wzięcia udziału w dwóch wydarzeniach towarzyszących:

25 października (czwartek) – prezentacja kolekcji USC Shoah Foundation New Dimensions in Testimony – narzędzia edukacyjnego, opartego o nowe technologie, umożliwiającego odbiorcom interakcję z wirtualną relacją Świadka, tak, jakby pomiędzy nimi toczyła się prawdziwa rozmowa.

26 października (piątek) – spektakl „Sąsiedzi, których już nie ma” przygotowany w ramach działań Fundacji Edukacyjnej Jacka Kuronia z grupą dzieci i młodzieży z Białowieży. Porusza problem zapominania społeczności żydowskiej, która przed wojną mieszkała dom w dom z rodzinami białoruskimi i polskimi – prawosławnymi i katolickimi.

Zapraszamy do udziału w konferencji. Wymagana rejestracja: Formularz rejestracyjny >> Termin zgłoszeń upływa 14 października (niedziela).

Organizatorzy nie pokrywają kosztów dojazdu ani zakwaterowania podczas konferencji. Podczas konferencji będzie zapewniony poczęstunek.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Osoby uczestniczące w konferencji otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w wydarzeniu.

Wszelkie pytania odnośnie konferencji prosimy przesyłać na adres: edukacja@polin.pl

Więcej o Sprawiedliwych wśród Narodów Świata i ich historiach przeczytać można na prowadzonym przez Muzeum POLIN portalu www.sprawiedliwi.org.pl oraz na stronie Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie:

Partnerzy wydarzenia: Ambasada USA, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Społeczne Towarzystwo Oświatowe, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Żydowska Fundacja na rzecz Sprawiedliwych

Share