Educator’s dossier

Download PDF

 Marcin Stanowski | marcin.stanowski@oeiizk.edu.pl

Zawartość oferty może być przedmiotem dyskusji. Proszę o wybór pozycji najciekawszych dla Państwa ze względu na zainteresowanie nauczycieli uczestniczących w szkoleniach. Niektóre zajęcia mogą zawierać materiały on-line.

 Warsztaty metodyczne

Wykorzystanie e-learning w nauczaniu j. angielskiego

Czas: 5 godzin

Formy pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, metody aktywizujące, praca
z komputerem jeśli możliwe

Liczba uczestników: 1-16, uczestnicy powinni znać podstawy korzystania z komputera
i sieci Internet

Opis/ Program:

Technologia XXI wieku otwiera przed nauczycielami wiele możliwości. Nasi uczniowie to pokolenie e-mail, www i portali społecznościowych.

Możemy wykorzystać dobrodziejstwo techniki w uczeniu języka. W czasie szkolenia poznacie Państwo najciekawsze metody i ćwiczenia wykorzystujące tak zwany blended learning czyli uczenie w klasie i przed komputerem.

W czasie zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia:

  1. Wady i zalety e-learning.
  2. Dobór materiałów – nie wszystko co znajdziemy w sieci się nadaje.
  3. Możliwości techniczne – co można zrobić bez dużych nakładów finansowych i technologicznych
  4. Jak angażować uczniów w zdobywanie materiałów – „learner as a resource”
  5. Platformy nauczania zdalnego na przykładzie Moodle
  6. Aspekt europejski w nauczaniu z technologią informacyjną i komunikacyjną

Efektywne techniki prezentowania materiału

Czas: 5 godzin

Formy pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, metody aktywizujące

Liczba uczestników: 1-16

Opis/ Program:

Nowoczesna psychologia i pedagogika coraz wierniej opisuje model pracy umysłu.

Dzięki wglądowi w ludzkie możliwości poznawcze, jaki oferuje nam nauka, możemy skuteczniej prezentować materiał i intensywniej wpływać na proces przyswajania wiedzy przez słuchaczy. Dzięki szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętność korzystnej prezentacji tematu.

 

W czasie zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia:

  1. Style odbioru informacji
    • uwzględnianie właściwości zapamiętywania w przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji (m.in. efekt początku i końca, wyróżnienia, powtórzenia) oraz krzywej wydajności pracy umysłowej
    • zasady uczenia się ludzi (doświadczenie, stereotypy, pragmatyzm, zaangażowanie, brak oporu)
    • style uczenia się (aktywator, teoretyk, pragmatyk, kontemplator itd.)
    • wiodące systemy reprezentacyjne w odbiorze informacji
  1. Przygotowanie prezentacji
    • jak przygotować materiały wizualne i materiały szkoleniowe dla uczestników oraz kiedy je wręczać?
    • nastawienie psychiczne prezentera – wizualizacja sukcesów i trudności, relaksacja i koncentracja.
  1. Metodologiczne wskazówki jak prezentować słownictwo i gramatykę i ćwiczyć umiejętności komunikacyjne.
  • prezentacja materiału według modelu Wielorakich Inteligencji
  • mnemotechniki
  • elementy treningu relaksacji
  • elementy Kinezjologii
  • metoda projektów
  • drama

Group Dynamics

Duration: 5 hours

Methods: workshop with elements of lecture and students activating methods

Number of participants: 10-16

Description/ Programme:

When students come to school, no matter a public or a private one, they form a group with couple of aims on their mind and if you’re lucky, “learning” is one of them. A collective which meets a teacher on regular basis for a period of time to fulfill their ambitions of mastering a language maybe troublesome at times.

Each and every group goes through changes… of mood, tempo, interpersonal relations. Whether a group with their mixed abilities and feelings is successful depends on a teacher who is able to tap in students’ needs. Having learned about group dynamics you will be prepared to act accordingly in a changing world of your group.

The course contents include:

  1. Communication inside and with the group
  2. Phases of a group creation (forming, storming, norming, performing)
  3. Common troubleshooting issues with a group vs a member
  4. A lesson as a stage – roles within a group
  5. A teacher as a formal leader a possible source of resistance
  6. Difficult moments role play

 

Dynamika grupy

Czas: 5 godzin

Miejsce:

Formy pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, metody aktywizujące

Liczba uczestników: 1-16

Opis:

Klasa, grupa, zespół. Co najmniej kilka osób spotykających się w związku ze wspólnym celem. Kim są, dokąd zmierzają i dlaczego wciąż się zmieniają?

Zajęcia poświęcone dynamice zachowań grupowych dostarczą Ci wiedzy, dlaczego grupa zachowuje się tak a nie inaczej i zaproponuje ciekawe sposoby lepszego poznania grupy i zarządzania nią.

W czasie szkolenia poznasz i doświadczysz:

  1. Komunikacja w grupie i z grupą.
  2. Fazy tworzenia się grupy.
  3. Ty a grupa. Gdzie iskrzy?
  4. Lekcja jest sceną, czy ringiem?
  5. Trochę o rolach grupowych.
  6. Dlaczego rola “nauczyciel” może być powodem nieporozumień.
  7. Odgrywanie scenek z życia nauczyciela.

How to cope in a difficult situation with a student?

Duration: 5 hours

Methods: workshop with elements of lecture, students activating methods

Number of participants: 10-16

Description/ Programme:

Your learners are brilliant, sociable and cute young people who are never cross with you and their peers. No troublemakers.

If you do not subscribe to this point of view you, please be welcome to the course where we will work on successful strategies for group management.

The contents of the training include:

  1. Rapport with students
  • Assertiveness, rapport-suppoorting messages, elements of non-agressive communication
  1. Students’ perception – what do we know about it?
    • How to take advantage of what psychologists discovered
  1. Present yourself and the stuff you’re teaching
    1. Students do not have to love you, but…
    2. Get rid of stage fright in class..
  1. Managing crisis
  2. Prevention, prevention, prevention
  3. Group resistance
  4. Why me? What have/haven’t I done?
  5. Crisis tips and tricks

 

Jak radzić sobie w trudnej sytuacji z uczniem?

Czas: 5 godzin

Formy pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, metody aktywizujące

Liczba uczestników: 1-16

Opis/program:

Jako nauczyciel masz do czynienia z wysoko zmotywowanymi uczniami którzy chętnie się uczą i spontanicznie reagują na Twoje propozycje i nie sprawiają problemów Tobie i innym.

Zgadzasz się?

Jeśli nie, zapraszam do wspólnej pracy nad umiejętnością radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniami.

 

W trakcie szkolenia zostaną poruszone następujące zagadnienia:

  1. Kontakt z uczniem
    • asertywność w kontakcie ze słuchaczami, komunikat “Ja”, parafraza, komunikaty wspierające dobry kontakt

 

  1. Specyfika odbioru informacji
    • co wiemy na temat uczenia się i jak to wykorzystać na lekcji

 

  1. Korzystna prezentacja
    1. jak zjednać słuchaczy? – tworzenie wizerunku eksperta
    2. dystans emocjonalny – redukcja stresu i tremy

 

  1. Sytuacje kryzysowe (np. opór, brak dyscypliny, spóźnienia, nietypowe zachowania słuchaczy, nieprzewidziane sytuacje)
  2. przyczyny i fazy konfliktu.
  3. zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych – mechanizmy psychologiczne.
  4. diagnozowanie rodzajów konfliktów
  5. techniki rozwiązywania konfliktów.

 

From assessment to motivation – Formative Assessment

Duration: 5 hours

Methods: workshop with elements of lecture, students activating methods

Number of participants: 10-16

Description/ Programme:

Participants will have chance to learn the essentials of a new approach to students’ assessment which stimulates students’ motivation and experiment with creative ways of providing feedback.

We will discuss some of the approaches to assessment and experience the best methods to make students want to learn.

 

The course will include the following notions:

  1. Formative assessment as an on-going process
  2. Establishment of clear learning goals
  3. Lowering Test Anxiety through frequent testing
  4. The importance of asking key questions
  5. „What I am looking for…” approach.
  6. Ways of giving feedback
  7. Self-assessment and peer-assessment
  8. Learning strategies

Od oceniania do motywacji – Ocenianie kształtujące

Czas: 5 godzin

Miejsce:

Formy pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, metody aktywizujące

Liczba uczestników: 1-16

Opis/ Program:

Ocenianie kształtujące czyli „ocenianie dla uczenia się” może być kluczem do skutecznego motywowania ucznia. Konstruktywna informacja zwrotna, jasno określone cele i co najcenniejsze zaangażowanie ucznia w samoocenę pozwalają młodym ludziom budować wewnętrzną motywację.

W czasie zajęć pokażę, jak wprowadzić choć niektóre elementy OK w klasie języka angielskiego. Zrewidujemy także różne poglądy na ocenianie uczniów.

 

W czasie warsztatu będziemy zajmować sie następującymi tematami:

  1. Ocenianie dla uczenia się non stop!
  2. Ustalamy cele (swoje i ucznia).
  3. Dlaczego “im częściej sprawdzasz tym lepiej”?
  4. Pytania kluczowe kluczem do motywacji.
  5. Na co będę zwracała uwagę to…
  6. Potęga informacji zwrotnej.
  7. Samoocena i ocena rówieśników.
  8. Strategie uczenia się? Po co?
 

Warsztaty psychologiczne

Cope stress or quit – teacher’s stress management

(Students! Do they make you tense? – How to bounce back!)

 

Duration: 5 hours

Methods: workshop with elements of lecture, students activating methods

Number of participants: 10-16

Description/ Programme:

S: How are you?

T: Tense!

S:How were you? How have you been?

 

Devoted teachers suffer … from backache, stomachache, migraine, lack of time, guilt… Should I list more? Strong feeling of vocation, routine, beaurocracy, perpetual contact with students and colleagues makes our life (not only the school one) challenging.

Let’s face the music and do something we deserve – bounce back from all the strain.

Body and mind.

  1. Breathe the stress out.
  2. Relaxatuin techniques within your Reach.
  3. How we experience stress – good and bad stress
  4. Move around while you’re teaching – ways to kill stress in the classroom
  5. Cognitive and behavioral vaccination to stress.
  6. Teacher’s guilt.
  7. Stress toolkit – a handful of techniques.

Poradź sobie ze stresem albo odpuść – radzimy sobie z nauczycielskim stresem

Czas: 5 godzin

Formy pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, metody aktywizujące

Liczba uczestników: 1-16

Opis/ Program:

Szkolenie antystresowe adresowane jest do nauczycieli pragnących rozwinąć swoje umiejętności radzenia sobie ze stresem. Uczestnicy szkolenia będą mieli szansę ćwiczyć sposoby kontrolowania poziomu stresu i poznają skuteczne strategie niwelowania jego skutków psychicznych i fizycznych.

  1. Ciało i umysł – psychofizyczne aspekty stresu.
  2. Ćwiczenie relaksacyjne: praca z oddechem, autosugestia i trening autogenny jako techniki rozluźniania mięśni i uspokajania umysłu.
  3. Psychotest i dyskusja o sposobach przeżywania stresu i jego znaczeniu w codziennym życiu.
  4. Gimnastyka w czasie zajęć?
  5. Szczepionka na stres – poznawcze i behawioralne strategie radzenia sobie ze stresem.
  6. Radzenie sobie z poczuciem winy.

Relaksacja, rozładowanie stresu i napięcia emocjonalnego poprzez pracę z ciałem oddechem i głosem

Teacher’s burning out syndrome

Duration: 5 hours

Methods: workshop with elements of lecture, students activating methods

Number of participants: 10-16

Description/ Programme:

We are candles of inspiration. Unfortunately, candles burn out, grow shorter. Do not grow short of time and give yourself a chance to learn how to enlighten your students longer and better.

 

The contents of the training include:

  1. Know your assets! – learn your strengths and use them.
  2. Your personal net of support – who can help us.
  3. Why we burn out? – teacher’s wellbeing.
  4. Planning work and relax – a bit about time management.
  5. Let students work – you take your time!
  6. What to do when it seems it’s too late?

Wypalenie zawodowe nauczyciela

Czas: 5 godzin

Formy pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, metody aktywizujące

Liczba uczestników: 1-16

Opis/ Program:

Niesiemy kaganek oświaty? Zadbajmy o siebie, byśmy mogli go zanieść dalej i mogli oświecać naszych uczniów dłużej. Zastanów się teraz, co możesz dla siebie zrobić, tak aby ustrzec się wypalenia zawodowego.

 

W czasie zajęć doświadczysz i poznasz:

  1. Poznaj swoje mocne strony i wykorzystaj je.
  2. Sieci wsparcia – kto nam może pomóc?
  3. Dlaczego się wypalamy – co nas dręczy i jak z tym żyć.
  4. Planowanie pracy i wypoczynku – trochę o zarządzaniu czasem.
  5. Niech uczniowie zrobią coś za Ciebie!
  6. Co robić, gdy wydaje się, że jest za późno.
     
Share